Middelfart badminton

Stævnetilmelding mv.

En meget stor del af det at spille badminton er for de flestes børns vedkommende det at komme til stævne.

Her dystes for fuld damp med andre børn om hæder og ære i single, double og mixdouble og der skabes venskaber både indenfor de enkelte klubber og i høj grad også på tværs af klubberne.

Til stævnerne er børnene inddelt efter både alder og niveau, så det sikres de får så gode og jævnbyrdige kampe som muligt.

Spillerne er inddelt fra 9 årsalderen og op, med to årgange i hver aldersklasse. Man spiller U9 til og med sommerferien det år man fylder 9, U11 til og med sommerferien det år man fylder 11 og så fremdeles indtil man bliver 19. Herefter er man senior.

I de forskellige aldersklasser er spillerne som nævnt inddelt efter niveau. Niveau inddelingen er for de forskellige aldersklasser:

U9 – 1 række: Alle spiller sammen. Når man når et vist pointantal rykkes man op i U11C.

U11 - 4 rækker: A – B – C - D

U13 - 6 rækker: Elite - Mester – A – B – C - D

U15 - 6 rækker: Elite - Mester – A – B – C - D

U17 - 5 rækker: Elite - Mester – A – B – C

U19 - 4 rækker: Elite - Mester – A – B

Som nybegynder starter man i den laveste række, dvs. D-rækken for de yngste – B-rækken for de ældste.

Man rykker op gennem rækkerne i takt med man får point til ranglisten. Man får point ved at vinde eller få en god placering ved et stævne. Som udgangspunkt får man 4 point pr. deltager hvis man vinder og 2 point pr. deltager hvis man bliver nr. 2. Dog spiller antallet af deltagere ind på hvad der udløser point.

Hver række har en pointgrænse som, hvis den opnås, betyder at man bliver rykket op i næste række. Det er stærkt motiverende for børnene J

Man har altid mulighed for at melde sig til i en højere række end man er kvalificeret i. Man må derimod ikke tilmelde sig i en lavere række.

Det er en rigtig god ide at snakke sammen med andre forældre/børn om hvilke stævner man vil til. Så kan man følges og måske også spille double eller mix med hinanden – og samtidig naturligvis være en del af heppekoret for hinanden J

Tilmelding, rangliste og alt muligt andet findes på portalen ”badmintonplayer.dk”.

Hvis der er interesse for at læse mere om reglementet er det detaljeret beskrevet på Badminton Danmarks hjemmeside. Reglementet for ungdomskvalifikationen ligger her.

Ellers er der selvfølgelig altid mulighed for at spørge trænere eller andre forældre i klubben hvis man er tvivl om noget J

Hold i dag

Følg med